donderdag 17 januari 2019

Back Home

Hoi,

We zijn weer thuis !. Het moest er na 6 weken toch nog een keer van komen. Wat is het toch weer snel gegaan. Gistermiddag tegen 14.00 uur waren we weer geland en hadden er twee vluchten op zitten. De 1e van Miami naar Zurich en de 2e van Zurich naar Amsterdam. Het verliep allemaal vlot en zonder problemen. Ook waren we mooi op tijd en onze koffers waren ook meegekomen. Dat was vorig jaar een dingetje toen bleken ze nog op Parijs te liggen een kregen we ze een paar dagen later. Marco heeft ons opgehaald en hij zat ons bij Café Rembrandt op Schiphol al op te wachten.

Maar misschien eerst nog maar even terug naar onze laatste dag. Wat ga je op zo'n reisdag nog ondernemen ?.  We hadden gepland om maar naar de Sawgrass Mills Mall te gaan. Redelijk op tijd hebben we uitgecheckt en gevraagd of we onze bagage in de opslag konden zetten. Dat mocht en zo hadden we daar geen stress van v.w.b. diefstal e.d. Bagage in de auto laten liggen is niet handig en wij hadden natuurlijk genoeg en moesten zelfs wat op de achterbank kwijt. Dan maar even zo en later bij het hotel de spullen maar weer ophalen. Bij het hotel zaten nog enkele eekhoorns en daar hebben we nog enige tijd naar staan te kijken. Blijft leuk hoe ze op jacht gaan naar voedsel.

We waren op tijd bij de Mall en hebben op ons gemakkie de diverse winkels bezocht. Rita heeft nog wat weten te scoren maar voor de rest was het te duur of niet naar onze zin. Zo hebben we dit jaar bij de Calvin Klein en bij Hilfiger geen kleding weten te scoren terwijl dat de vorige jaren altijd wel gelukt is.We hebben in de Foodcourt van de Mall nog een Philly Steak gegeten en tegen 15.30 was het toch wel weer tijd om onze bagage op te pikken.

Het ritje naar het vliegveld in Miami duurde met een beetje vertraging 45 minuten en we waren mooi op tijd om de auto in te leveren. Ik kreeg een 0- bonnetje retour en de mededeling dat het goed was. Vond dat wel raar want ik had sowieso nog 46 dollar af moeten tikken voor de benzine ?. Bij bestudering van de bon bleken we de auto op 3 januari te hebben opgepikt. Daar had ik de afgelopen week al eens over gebeld omdat dat niet klopte. Maar goed een 0 bon is beter dan een bon waarop staat dat je moet betalen. Wel stonden de gereden kilometers/miles  erop. In dit geval een getal van 8550. Ik weet dat dit niet klopt. De auto ging mee met een stand van 26214 mijlen op de teller en hij werd ingeleverd met 32183. Dus we hebben 5965 mijlen ermee afgelegd in kilometers is dat dus toch nog : 9550. Een stevige score voor 6 weken. We zijn wel blij dat we de auto vlakbij het vliegveld niet hebben moeten volgooien met benzine ....daar hanteren ze namelijk woekerprijzen.

De rest van het verhaal is niet zo spannend meer. De koffers op een trolley gelegd en met de monorail naar de terminal. Inchecken bij Swiss Air waarbij onze koffers 23, 22.5 en 22 kilo bleken te wegen. Dus allemaal binnen hetgeen mocht. De vlucht verliep goed en snel, Rita lag te slapen en ik was het merendeel wakker. Mooi op tijd op een zonnig Zurich geland en daarna overgestapt voor de vlucht naar Amsterdam, deze verliep ook prima en we waren zelfs iets eerder geland dan dat het gepland was.

Zoals al genoemd zat Marco al ons op te wachten en hij heeft ons heelhuids in Assen afgeleverd. Thuisgekomen zat de gehele familie al ons op te wachten. Ze hadden gekookt en we zaten niet veel later met zijn allen aan de aardappels, spruiten,bloemkool en gehaktballen. Ook wel weer eens lekker na zes weken op ander voedsel geleefd te hebben.

Redelijk op tijd naar bed en vanochtend om 08.30 weer paraat om onze grijze prinses weer op te pikken. Die wilde niets van ons weten omdat de reismand gelijk in beeld kwam. Daar heeft ze geen goede ervaringen mee en ze kroop wat weg. Uiteindelijk toch mee naar huis. Ze heeft intussen haar draai alweer wat gevonden. En wij ook alweer. De administratie wat doorgespit, boodschappen gedaan etc.

En dat was het dan v.w.b. deze vakantie en blog. Ik sluit het hiermee dan ook af en zal hem op korte termijn aanbieden om af te laten drukken. We hebben het leuk gevonden om het weer te maken en hopen dat jullie het leuk vonden om ons te volgen. Eerdaags melden we ons wel weer........

Groet en tot blogs, Erik & Rita.

maandag 14 januari 2019

Plantation

Hoi,

Vanochtend tegen 08.30 wakker. Ons laatste ontbijtje in de villa want we gaan vandaag naar Plantation. We hadden onze koffers al min of meer ingepakt en het was nu nog even de puntjes op de i zetten. Rommel opruimen en weggooien. De laatste afwas even doen en de handdoeken en beddengoed in de wasmachine doen. Om 10.30 nog even een laatste ronde door het huis om te zien of we alles goed hadden achtergelaten en niets hadden vergeten. Alles was in orde en we konden met een gerust hart de deur achter ons dicht trekken en de sleutel weer in de lockbox opbergen. We hebben het weer prettig gehad in deze villa. Gelegen in een rustige wijk en overal ook nog heel dicht bij alle parken. We komen er graag weer eens terug.

We zijn voordat we echt op pad gingen nog even naar de WaWa gegaan en daar heb ik nog maar de tank volgegooid. Er ging nog voor $ 10 in. Ik denk dat dit het laatste is wat er door ons getankt zal worden. Wat zal ik dit missen !!....vooral de prijzen. Aankomende week zullen we in Nederland wel weer een rolberoerte krijgen. We hebben ook nog maar twee koffie on the go gekocht en toen was het echt zover, Tommie gaf aan dat we zonder pauzes er 3.10 uur over zouden gaan doen. De route ging een groot gedeelte over de Ronald Reagan Pkwy die voor ons maar liefst 259 km ging duren, voordat we er af konden. Onderweg hebben we twee rest areas bezocht voor een rust en plasmoment. Deze rest areas zijn groot en voorzien in vele zaken. Zo kun je er wat souvenirs kopen en met name kun je een uitgebreide keuze maken in wat je wilt eten. Je kunt er zelfs nog tanken, maar daar ben je wel wat duurder uit dan elders. De Gallon prijs lag hier vandaag op 2,30 $.

Met alle pauzes erbij waren we vanmiddag om 14.45 bij ons laatste hotel van deze vakantie. We konden gelijk inchecken. Gelijk maar gevraagd of we wat later uit kunnen checken maar dat kon maximaal tot 13.00 uur. Dat is wel wat aan de vroege kant. Want we willen graag zo tegen 17.00 op het vliegveld aankomen. Wel mogen we onze koffers een paar uur in bewaring geven. Misschien dat we dat ook gaan doen en kunnen we nog even gaan shoppen in de dichtbij gelegen Sawgrass Mill Mall. Dat shoppen hebben wij ook nog even gedaan bij de lokale Mall vlak achter ons hotel. Later ook nog even een Ross bezocht en een JC Penny.

Tegen de avond zijn we nog even naar Weston gereden om bij La Torretta te gaan eten. Daar zijn we in het verleden wel eens vaker geweest en uit ervaring weten we dat het daar goed was. En inderdaad het was nog steeds zo. Rita en ik hebben weer de Portobella gegeten, lekkere knoflookbroodjes vooraf, Rita een salade en ik een soepje. Ook kregen we er een bakje spagetti bij.

Na het eten zijn we nog even naar de Publix gegaan en daar nog 4 blikjes bier gehaald. We waren namelijk door onze voorraad heen. We hebben verder nog even de winkel doorgelopen en ons verbaasd wat hier de bloemen kosten en wat ze nog durven te vragen voor een stel uitgebloeide tulpen. Wat wel weer mooi is zijn de taarten en de verpakte vis. Aanbod is groot en ziet er aantrekkelijk uit.

Morgen gaan we, als we het halen , nog even ontbijten. Nog even de Mall bezoeken en morgenavond zullen we om 19.35 naar Zurich vliegen waar we als het goed is woensdag om 10.50 aankomen. Vanuit Zurich vliegen we op Amsterdam 12.30 vertrek en aankomst om 14.10.

Het laatste verslag zal vanuit Nederland geschreven gaan worden. We hebben het weer leuk gevonden om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen. We hopen dat jullie er ook wat van mee genoten hebben. Op een later moment zal ik dit weer in boekvorm af laten drukken bij Blog2print. Zo hebben wij nu al van elke jaargang een mooi naslagwerk.

Tot zover maar weer, Erik & Rita

zondag 13 januari 2019

Flea Market Auburndale + Oakland Nature Preserve

Hoi,

Vandaag de laatste volle dag in Davenport. Wat gaan we nog ondernemen ?. We hebben al zoveel gedaan en om weer dezelfde dingen te doen vinden we wat onzinnig. Het internet maar weer afgestruind voor ideeën en we kwamen bij de Fleamarket in Auburndale uit. Ook nog maar weer gekeken naar een natuurpark in de omgeving en kwam bij Oakland Nature Preserve uit.

Zo tegen de klok van twaalven hier weg gereden want veel haast hadden we niet vandaag. Van tevoren nog even naar de Walmart om de laatste dingen te halen. En nu maar weer bij de snelkassa's de spullen afgerekend. In de rij staan voor een paar dingen schiet niet op. Ook de tank maar weer even vol gegooid want de auto had ook alweer dorst gekregen.

De Fleamarket in Auburndale was best een grote t.o.v. degene die we gisteren hadden bezocht. Het was er erg druk en het leek wel of iedereen er vandaag naar toe wilde. We hebben er enkele uren doorgebracht en ons weer verbaasd wat er allemaal te koop is. Ik zag dat je zelfs voor een prikkie tasers en pepperspray kunt krijgen. Bij ons in Nederland is dat ondenkbaar. Ook weer een verkoper die met vogeltjes in de weer was, slangen en zelfs mini varkentjes. Moet allemaal niet gekker worden. Van het geslenter hadden we honger gekregen en we hebben bij een kraampje nog een philly steak gekocht en wat te drinken. Wat dat betreft kon je hier je lol vandaag nog wel op. Rita heeft nog een doosje aardbeien gekocht....ze mocht er eentje proeven om te beoordelen of ze lekker waren. Uitgerekend die was het zoetst de anderen waren wel iets minder maar toch heeft ze goed haar best gedaan en er velen weg gewerkt.

Na de markt zijn we richting Oakland gereden. Daar zijn we naar de nature preserve gegaan. Mooi aangelegd met een boardwalk, die uiteindelijk uitkwam bij Lake Apopka. We hebben veel bomen maar weinig wildlife gezien. Behoudens een kleine alligator, eekhoorns, wat zwarte gieren en zelfs nog een specht maar die verstopte zich voor ons. Ze hadden ook nog een afgeschermd stuk land waar Emoes op liepen en er zou nog een zebra moeten zijn. De laatste hebben we niet gezien.

We hebben tot 17.30 in het park rondgelopen en zijn daarna terug gegaan richting Davenport. Daar wilden we bij een Chinees restaurant gaan eten maar die serveerde alleen maar rijst, maar noodles daar deden ze niet aan. Rita en rijst is een hele slechte combi. Dus daar vlot afscheid genomen. Dus maar weer naar de Chili's na onze vorige ervaring was deze keer alles in orde. Tot dat de rekening kwam bleken we nog 4 dollar apart op de rekening te hebben staan...iets van een steakopslag ?. Daar maar weer navraag over gedaan, onze manager weer aan de tafel uiteindelijk met een gecorrigeerde bon. Bleek een technisch verhaal te zijn en personeel was niet adequaat met het juist invoeren van de gegevens. Maar goed wel weer netjes  opgelost.

We hebben vanavond de koffers nogmaals gewogen en twee vallen mooi binnen de 23 kilo. De andere gaat pas op dinsdag definitief dicht maar daar verwachten we ook geen overschrijding van. Handbagage valt ook mooi binnen wat mag....dus als het goed is hebben we daar geen omkijken naar. Morgen hebben we een ritje van drie uur voor de boeg en we zullen redelijk op tijd die kant op gaan.

Ik probeer morgen nog een verslag te maken , maar dat zien jullie uiteraard vanzelf wel verschijnen groet Erik & Rita.